Ez megint egy letanított óra handoutja és tapasztalatai:
Korosztály: 10 éves
Évfolyam: 5.osztály
Iskolatípus: Hauptschule, Németország, Niedersachsen
Ez itt egy kezdetleges webquest. A webquest lényege, hogy interneten kell információkat keresni, akár googleben, akár megadott oldalakon. Az előre megadott oldalak jobbak, mert googleben a gyerekek egy-egy szóra rákeresve túl sok oldalt találnak, amiből nem biztos, hogy a legmegfelelőbbet találják meg, esetleg 18 éven felüli tartalmakra bukkannak.
Az igazán izgi, szép webquestek nem így néznek ki, hanem külön erre a célra írt programmal vagy powerpointtal lehet látványos webquestet készíteni. A speciálisan webquest írásra készült programokban motiváló és dekoratív körítést lehet készíteni a kérdések mellé, például gyerekeknek egy mesét (Segíts a hercegnek megtalálni ezeket a dolgokat és akkor meg tudja menteni Hófehérkét stb.) Ha érdekel milyen egy szép webquest írd be googlebe a webquest szót és le fog jönni pár példa. Nekem viszont nem volt időm egy ilyen mesét kitalálni, powerpointban el is készíteni és az iskolai számítógépes terem adta technikai feltételekkel sem voltam tisztában. Így aztán maradt a hagyományos papíros megoldás.
A lényeg, hogy a gyerekeknek a táblázat hiányzó adatait az internetről kellett volna megkeresniük, kivéve ha tudják fejből. Alább látni fogjuk, hogy bizony a kérdések közt szerepel Németország fővárosa és a zászló színe. Nem egy német gyerek állt neki keresgélni a neten...
A felhasználandó oldalak a következők voltak:
http://www.hungarytourism.hu/ (az oldal német verziója persze)
http://de.wikipedia.org/wiki/Ungarn
http://www.deutschland.de/home.php?lang=1&
http://de.wikipedia.org/wiki/Deutschland
A szomszédos országok megtalálásához Európa térképet kellett volna keresniük egyénileg googleben. Nos, ez nem mindenkinek ment. Sajnos nem tudtam, hogy a gyerekek közül lesznek, akiknek nincs otthon számítógépe. A fejlett Németországról bizony nem ilyen kép él az emberben. Úgyhogy az órán elég sok idő azzal ment el, hogy mindenkinek bekapcsoljuk a számítógépét és behozzuk legalább az egyik oldalt a fentiek közül, hogy arról kiírogathassák az adatokat.
Az eredmény nagyon változó volt. Voltak fiúk, akik gondolom otthon rengeteget neteznek, igen hamar megcsinálták a feladatokat és aztán számítógépes játékos oldalakat akartak nézegetni. Meg voltak olyanok, akik be sem tudták kapcsolni egyénileg a gépet. Megkértem azokat, akik hamarabb végeztek a feladattal, hogy segítsenek a gyengébbeknek. Volt, aki lelkesen segített, de voltak, akik nem. Valahogy csapatmunkában meg együttműködésben nem voltak olyan jók. Azok segítettek leginkább egymásnak, akik barátok. Viszont hozzá kell tenni, hogy ötödik osztályról van szó, ami azt jelenti, hogy kb. egy hónapja jártak egy osztályba a gyerekek, amikor az órát tartottam nekik. Még nem biztos, hogy kialakult valamiféle osztályközösség.
No comments:
Post a Comment