Thursday, December 16, 2010

Keresztrejtvény készítő oldal / Puzzlemaker


http://puzzlemaker.discoveryeducation.com/
This is a website in English where you can create printable crosswords and puzzles for free.

A fenti linkre kattintva többféle keresztrejtvény készítéséhez találunk linkeket (Ingyenes!)
Én a Criss-Cross-t, ami tényleg keresztrejtvény, (fent látható egy példa) és a Word Search-öt (szókereső rejtvény) szoktam használni nyelvtanításhoz. A többit még nem volt időm kisilabizálni, hogyan is működik. A Criss Cross puzzle érzékeli az ékezetes betűket, tehát magyarul is lehet benne keresztrejtvényt készíteni, de azt, hogy vízszintes (across), illetve függőleges (down) angolul írja ki mindenképp. A megfelelő rubrikákban a kockák méretét és az egész rejtvény méretét is be lehet állítani.
Az oldal nagy hibája, hogy nem engedi menteni az elkészített rejtvényeket, hanem rögtön nyomtatni kell. (Vagy legalábbis én nem találtam mentés funkciót.) De ha nyomunk egy print screent (Prt Sc gomb a billentyűzeten) és aztán megnyitjuk a Paint programot és a beillesztésre kattintunk a szerkesztés fül alatt legördülő menüben (Edit - paste) , akkor ott kedvünkre alakíthatjuk a rejtvényt és elmenthető lesz az eredmény. Lehet, hogy sokaknak ez a beillesztés dolog egyértelmű, de leírtam, hátha valakinek mégis jól jön. Paintben tehetünk képet is a keresztrejtvény mellé, illetve az across, down szavakat is kicserélhetjük magyarra.

A fenti rejtvény megfejtései:
1. hókifli
2. mézeskalács
3. habcsók
4. szaloncukor
5. bejgli


1 comment:

  1. A https://www.skandomata.hu/ sokkal jobb és könnyebb használni.

    ReplyDelete